Köp- och leveransvillkor
Minimiorder
Minimiorder är 399 kr inklusive moms.
Priser
Moms ingår i priset med 25%.
Betalningsalternativ
Kortbetalning – Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard/Amex.
Swish – Med Swish kan du betala med din mobil kopplad till ditt konto.
Faktura – Vi erbjuder betalning mot faktura med 14 dagars betaltid.
Leveranstid
Varorna skickas inom 24 timmar. Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar då DHL har stängt på helgerna.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar med DHL till närmaste ombud och vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar pga av fraktbolagen.
Frakt
Fraktkostnaden redovisas i kassan. Prissättning sker efter fraktbolagets portotabell för paket.
Reklamation och returrätt
Returfrakten måste vara spårbar med DHL annars gäller varken ångerrätt eller returrätt samt återbetalning. Reklamation är ej tillämpbar om plombering är bruten eller om vikten inte stämmer på det returnerade paketet. Paketet måste ställas på våg och fotograferas innan retur för att säkerställa att paketet ej öppnats eller att det saknas innehåll, bilderna på paketet måste maials till oss innan retur och det krävs vårt godkännande innan paketet returneras. Du måste meddela oss innan du returnerar varan för att få korrekt adress och du betalar själv returfrakten. Vid reklamation av paketets vikt måste det ske samma dag som mottagandet och styrkas med bilder på oöppnat paket ställt på våg som visar vikt, paket som öppnats eller där plomberingen är bruten kan ej reklameras pga bedrägeririsk.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits och skall returneras så att paketet är spårbart. Ångerrätten är ej tillämpbar om plombering är bruten och/eller att du som kund har missuppfattat våra erbjudanden.Returfrakten måste vara spårbar med DHL annars gäller varken ångerrätt, returrätt eller rätt till återbetalning. Paketet måste ställas på våg och fotograferas innan retur för att säkerställa att paketet ej öppnats eller att det saknas innehåll, bilderna på paketet måste maials till oss innan retur och det krävs vårt godkännande innan paketet returneras. Du måste meddela oss innan du returnerar varan för att få korrekt adress och du betalar själv returfrakten.Varan får inte returneras som rekommenderad post. Värdeminskning enlligt nya lagen om ångerrätt gäller inte öppnat paket där värdeminskningen räknas till 100 %.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till fraktbolaget och utlämningsstället samt göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 500 kr för vårt arbete, frakt med hantering av varorna.
Personligt ansvar
Våra tobaksblad säljs för dekorering eller för framställning av doftprodukter som doftljus,oljor,krämer,tvålar,möbler,vaser och är inte tekniskt en tobaksprodukt då den inte är bearbetad eller skuren på något sätt. Det är en rå jordbruksprodukt med stam och hela bladet intakt, tobaksblad som råvara kan man inte röka i sin obearbetade form och är därför inte beskattningsbar som röktobak enligt nuvarande skattelag. Om du framställer produkter som omfattas av tobaksskatt har du ett personligt ansvar att betala tobaksskatt till staten i respektive land.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR). Se villkor här